Edit this Text, Edit HTML> CRTL+F (firefox) search, edit and Save

conteng2 hujung minggu

Posted: Sunday, August 29, 2010 | Posted by mae | 0 comments



art fadzil@rausyanfikir@rusuhan fikiran...yang bestnye caller ringtone mak gua gune lagu dikir fikir latest version siap ade rap kat tengah lagu tu...tapi tu bukan mak gua yang set..ni mesti kerje adik gua ni..tuan punye handfone yang prihatin nak kasi fone dia kat mak..

My Last Five Girlfriends - Trailer

Posted: Sunday, August 22, 2010 | Posted by mae | 2 comments


macam2 masalah dari first girlfriend sampai la yang last..watal duncan ni macam lelaki biase yang cuba nak paham pompuan yang dia sendiri tau dia tak akan paham semua..dia cube reveal balik macamane mule2 kenal..pastu hubungan berjalan macam biase..sampaila clash..ade isu besar..ade isu kecik..dalam mase yang same dia cuba nak balance... kan masalah dari girlfrien yang first sampai yang no lima..tapi tetap dia tak paham ape yang pompuan nak dari dia..keputusannye ade percubaan bunuh diri..tapi itu bukan ending cerite..kadang2 dia terlampau cool sangat sampai dia tak ambik port bende2 yang remeh temeh yang pompuan ambik berat..gua rase kite pun ade masalah yang same..sebab bende ni gua tak boleh nak explain mcmane..selagi gua dapat bincang dengan elok gua rase bende ni bukan masalah..cuma proses ni akan buat kite lagi bijak nak handle ape masalah pun yang datang mase depan.

self caricature

Posted: Thursday, August 19, 2010 | Posted by mae | 2 comments


practice!practice!practice!

The Infidel Trailer

Posted: Monday, August 16, 2010 | Posted by mae | 3 comments


isunye nampak ringan bila diceritakan dalam gerne komidi..tapi sebenarnye movie ni menceritakan realiti yang kite sedang lalui sebagai muslim di negara islam seperti malaysia..cume background movie ni berdasarkan budaya hidup muslim di negara yang majoritinya bukan beragama islam, masalah bangsa menjadi isu..mahmud cuba menjadi muslim yang baik bila mengetahui anak lelakinya akan berkahwin dengan anak kepada pendakwah yang dikenali dikalangan muslim setempat..dalam masa yang sama dia baru mengetahui yang dia lahir berbangsa yahudi dan diserahkan kepada keluarga muslim semasa berusia 2 minggu..mahmud cube memahami budaya yahudi untuk berjumpa dengan ayah kandungnye yang merupakan seorang rabai..dibantu oleh seorang kawan yang berbangsa yahudi untuk mempelajari budaya kaumya..pinangan anaknya ditolak apabila keluarga pihak perempuan mengetahui mahmud berbangsa yahudi walaupun dia beragama islam..keadaan bertambah tertekan bila keluarganya sendiri tidak dapat menerima keadaan dirinya itu..apa yang menarik bila mahmud mencari penyelesaian dengan mengkaji kitab al quraan untuk berhujjah dengan pendakwah tempatan yang menolak pinangan anak mahmud..konflik selesai bila mahmud menerangkan yang bangsa tidak menjamin kita untuk menjadi muslim yang baik... mule2 gua cuma nak tengok movia ni pasal gerne komidi..tapi isu yang diceritakan kat sini isu yang agak berat..kene paham betul2..bab2 cara hidup muslim kat london tu gua tak berapa tau sangat..tapi tak jauh dengan cara kita disini..cuma yang menarik nya masalah bangsa tu memang realiti yang kite tengah lalui kat malaysia skang ni..bergegar2 debat soal bangsa..dalam masa yang sama hukum agama dipinggirkan..yang penting bukan setakat gua orang melayu tapi adakah gua muslim yang baik atau setakat muslim ikut2 orang..

Greenberg - Musso and Frank

Posted: Sunday, August 8, 2010 | Posted by mae | 2 comments



movie ni gua terpakse tengok berhenti2..pasal opening sequence tak berape menarik..sampai pertengahan cerite pun gua tengah cube nak paham pasal penyakit nervous breakdown ni..
watak ben stiller: berusia 40an+ade penyakit nervous breakdown+cume orang yang paham je boleh berkawan dengan dia+meminati pompuan yang 20 tahun lebih muda+berhenti dari berbuat ape2 setelah gagal sign dengan recording company untuk buat album disebabkan masalah dalaman band..
tak banyak yang gua boleh cerite pasal movie ni..penyakit ni munkin membuatkan orang lain berfikir yang pengidapnye selfish tapi sebenarnya tidak..cuma dia tak pandai menyesuaikan diri dalam banyak keadaan..dan dilabelkan sebagai seorang yang tidak boleh dibawak berbincang oleh kawan2..tapi dalam mase yang same masih ade orang yang boleh menerima orang yang berkeadaan sedemikian..takde isu besar..gua berminat nak tengok pun sebab ben stiller..agak tertekan gak nak tunggu movie ni abis....

Accidentally On Purpose - Preview: 'Speed 2'

Posted: Wednesday, August 4, 2010 | Posted by mae | 2 comments



Complete Season1..bermule dengan cabar mencabar dengan kawan2..pastu sangkut ngan pompuan yang 25 tahun lebih tua..masalah bermula dengan terpregnantnye girlfriend one night stand..

watak girlfriend: pengkritik filem yang dikenali+ade apartment sendiri+kategori kelakar+penampilan menarik+mengelabah+tua
watak boyfriend: pembantu tukang masak yang berangan nak jadi chef+tido dalam van ataupun tumpang rumah member yang bertugas sebagai bartender kat gay club+kategori kelakar gak+penampilan menarik+mengelabah gak+muda..
davis' member kepada boyfriend: stoner+sanggup buat ape saja termasuk menyamar jadi adik dave grohl untuk mendapatkan perhatian+halusinasi+over confident+mengelabah bila normal

tengok pada karektor pun dah tau sitcom ni boleh jadi huru hara..watak davis adalah antara watak pembantu yang sangat membantu..kene tengok! sebab ade nilai kemanusiaan walaupun diaorang kapir..diaorang sanggup terima kritikan dari kengkawan..family..dan yang penting diaorang tak buang baby yang tak berdosa tu macam yang berlaku kat negara kita yang dihuni oleh orang yang mengaku melayu dan mengaku islam ni..

Aku melayu di kota Irish ( Inggeris) - Art Fazil in Dublin

Posted: Monday, July 19, 2010 | Posted by mae | 1 comments


gua tak pernah terpikir melayu boleh buat folk macam ni..tapi art fadzil dah buat..lirik macam ni lagi melayu dari rais yatim..eh! rais yatim punye interview pun boleh jadi lagu ape kalau tambah ngan bunyi tabla..

"The Harder They Come" Jimmy Cliff

Posted: Sunday, July 18, 2010 | Posted by mae | 0 comments



movie ni dibuat macam setakat melepaskan batuk ditangga kate orang melayu..kalau dia buat documentary pun ok..tapi time tu documentary belum ade market kot..gua pun dapat tengok pasal download free..kalau tak gua pun tak dapat tengok movie ni..

amy search selepas bertukar idola

Posted: Thursday, July 15, 2010 | Posted by mae | 0 comments



idola amy bukan lagi mick jagger ataupun robert plant..skang ni TGNA..salute!!!

karikatur baru

Posted: Wednesday, July 14, 2010 | Posted by mae | 0 comments



sepatutnye boleh buat melampau lagi..tapi kang kot tuan muke tak boleh terima pulak muke dia jadi katun sangat..

mug for Majlis Daerah Kampar 600 pcs

Posted: Tuesday, July 13, 2010 | Posted by mae | 0 comments


design blm comfirm..

plate UMNO Sungai Siput Gath

Posted: Friday, July 9, 2010 | Posted by mae | 0 comments



xaraX lagi..designer pro6 dah kluar..

Posted: Thursday, July 8, 2010 | Posted by mae | Labels: 0 comments

katun tak siap bukan pasal permit KDN tak sambung ataupun pasal gua dah pro goverment..

casserole for VIPs

Posted: Tuesday, July 6, 2010 | Posted by mae | 0 comments

job minggu ni..

Posted: | Posted by mae | 0 comments





tri round side bowl

Posted: | Posted by mae | 0 comments

another plate for the day

Posted: Friday, July 2, 2010 | Posted by mae | 1 comments


its a plate day!!

Posted: Tuesday, June 29, 2010 | Posted by mae | 0 comments





mug full print ADK Perak

Posted: Monday, June 28, 2010 | Posted by mae | 0 comments


Posted: Sunday, June 20, 2010 | Posted by mae | 0 comments

straight mug Full colour printing

Posted: | Posted by mae | Labels: , , , 0 comments





printed mud tenacious D

Posted: Thursday, June 17, 2010 | Posted by mae | Labels: 0 comments


new from xara Xtreme pro

Posted: Sunday, June 13, 2010 | Posted by mae | Labels: 0 comments


self potrait by xara xtreme pro5


G. Love - Beautiful ft. Tristan Prettyman

Posted: Friday, June 4, 2010 | Posted by mae | 0 comments

illustration untuk blog hilang punca

Posted: Tuesday, May 25, 2010 | Posted by mae | 0 comments

design expresso cup matrikulasi perak

Posted: Friday, May 21, 2010 | Posted by mae | Labels: 0 comments

cadangan design untuk koperasi sekolah

design zoo taiping

Posted: Wednesday, April 7, 2010 | Posted by mae | Labels: 2 comments

loose 1 page new #5

loose for gedung kartun 29 march

Posted: Sunday, March 28, 2010 | Posted by mae | Labels: 0 comments

loose 1 page new

hari kraf kebangsaan gift

Posted: Friday, March 12, 2010 | Posted by mae | Labels: , 0 comments

printing atas piring & vector


loose 1page in progress

Posted: Monday, February 22, 2010 | Posted by mae | Labels: 1 comments

loose new..for bro zunar dan konco-konco

Posted: Wednesday, February 17, 2010 | Posted by mae | Labels: 0 comments